onsdag den 23. januar 2008

Open Social, Hot & Not?

Google har, i samarbejde med alle de støre sociale community sites i usa, lavet en måde at lave widgets eller 3rd party appliaktioner på, der i stedet for a man laver en API til hver enkelt website, gør det muligt at lave det til alle websites samlet.

Citat Google, Frit oversat til dansk ”Nettet er mere interessant når du kan bygge applikationer der nemt samarbejder med dine venner og colleger.
Med trenden for sociale applikationer, kommer der også et støre udvalgt af side specifikke API'er, som udviklere må lære.

Open Social udbyder et alment set af API'er til sociale applikationer over flere forskellige websites. Med standard JavaScript og HTML, kan udviklere lave applikationer, som udbyder adgang til et socialt netværks venner og opdaterings feeds.”

Så står jeg der, jeg vil kalde mig selv en udvikler. Wow, det er fedt, jeg må hellere komme i gang med at lave noget som kan arbejde sammen med alle de største websites i USA. bl.a. LinkedIn & MySpace.......

Hva' fanen for en applikationer vil man lave? Det er meget god idé i at lave en måde at kommunikere over forskellige websites. - jeg kan bare ikke se pointen.

Her er en liste, over de Open Social applikationer som udbydes på Google's community. De bærer stærk præg af Open Social stadig er i vugge stadiet.

Ingen kommentarer: