mandag den 21. januar 2008

MsnWidget v 0.1 Beta :)

Hej, Så har jeg bygget grund elementerne for min lille msn "personal message" widget jeg er ved at kréare. For at være lidt Open Source Minded, har jeg valgt at dele den kilde kode jeg nu har. Da det mest af alt bygger på en kilde kode andet steds fra, og ikke rigtig kan bruges til noget endnu.

Fremtidsplaner
har lige lavet en lille liste over ting som kunne være sjovt at få min "widget" til at kunne i fremtiden. muligheder, nogen "enten eller" og nogen "både og"

  • RSS reader, læser de seneste 1-9 antal indlæg i et RSS feed og så skifter imellem dem med x antal sekunders interval
  • Hjemmeside diasshow, mulighed for at lave en liste over hjemmesider som der så kører med sekunders interval.
    Lidt alá det den gør nu, bortset fra man ikke har mulighed for at ændre i det.
  • Seneste action fra en Open Soical side f.eks FaceBook.
Koden her er bygget i C#.
Du får kun den kilde kode Visual Studio ikke bygger selv, du bedes venligt skifte namespace ud med dit eget program navn etc.

  1. Opret en ny Windows application form.
  2. gå ind i Form1.cs's kilde kode og fjern alt indsæt følgende.
******
KODEN JEG POSTEDE HER TIDLIGERE VIRKEDE IKKE
Jeg vender tilbage med en version der fungere. og evt en download'able zip fil næstegang.
******

Hvad du kan/skal ændre i.
Der er et array der bliver "initialiseret", hvor man kan se jeg har sat mine hjemmesider ind, Der kan du så vælge at lave din egen liste istedet, Jeg vil da ikke have noget imod du ikke laver noget om. Det er jo lidt gratis reklame til mig.


Ps, undskyld for den måde koden er skrevet ind på bloggen her. det kan jeg sku ikke helt gøre for =)

Ingen kommentarer: