torsdag den 24. januar 2008

Gratis markedsføring længeleve

Du har en blog, eller artikel website ”like this one?”, og du vil gerne have folk til at besøge den selvfølgelig.

Så er det altså slet ikke altid, faktisk tættere på aldrig det har noget at gøre med hvor god hjemmesiden er opbygget, eller hvor fedt design der er, det er indhold, indhold og atter indhold der gør en side spændende.

Tag et eksempel fra min virkelighed: Jeg vil skal have nyt stereo anlæg til min stue, jeg gider ikke købe den i en butik på strøget, da jeg ved jeg ender med at skulle betale en ordentlig røvfuld mere end jeg burde.

Selvfølgelig bruger jeg EDBpriser.dk's under afdeling HIFIpriser, altid til udstyr jeg skal have, er det EDBpriser jeg kigger på først. Hvis man tænker sig om så er EDBpriser jo hammergrim, det er bare ikke det, der gør det. Det er sidens indhold der tæller. Altid!

En anden ting du kan gøre, for selv at være lidt pro-aktiv, er at tilføje dig til et website med stort potientiale.

En bruger fra Amino, har oprettet et website man kan kalde Digg på dansk, websitet har lidt tæt på det samme koncept som det amerikansk lavet Digg.com.

Digg konceptet går i og forsig ud på at skrive noget godt, evt. blogindlæg, derefter tilmelde den digg, når der så er en hel masse digg'ere der kan lide din nyhed, kommer du på forsiden, på den måde vil du få en masse hits på din blog.

Som Dansker ville det være komplet umuligt at komme på forsiden hos Digg, især hvis vi skriver på dansk.

Websitet aNyhed.dk vil fungere som supplement til danskerne, og vi håber selvfølgelig på at websitet vil vokse sig stort og skabe en Digg effekt.

I skrivende stund er der kun tæt på de 45 medlemmer tilføjet på aNyhed, men websitet har meget potientiale.

Andre muligheder

Lars Bachmann har skrevet en sjov liste over 40 måder at få andre folk til at linke til sig selv, jeg er hoppet med begge ben i fælden. Her er et uddrag af nogle af de bedste.

  • Hvis du er hardcore, så lave et plugin til Firefox.

  • Ring ind til et live radio show og RÅB din URL.

  • Tegn en politisk tegning som kan støde nogen ;) (men pas nu på ikke at gå over stregen.)

  • Sagsøg Google… Der skal nok være nogen der vil skrive en linie eller to om det

  • Betal en for at gøre alt det der står på denne liste.

  • Lav en top 40 liste over måder at skaffe links på :)

Som man kan se er jeg hoppet direkt i fælden, men det er sku en god liste.


Ingen kommentarer: